Vervolg van mijn holiday - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Ronneke Vereijken - WaarBenJij.nu Vervolg van mijn holiday - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Ronneke Vereijken - WaarBenJij.nu

Vervolg van mijn holiday

Door: Ronneke

Blijf op de hoogte en volg Ronneke

28 Februari 2017 | Vietnam, Sa Pá

Hallo lieve allemaal

Nu heerlijk bij het haardvuur, het vervolg van mijn geweldige reis door dit mooie Vietnam.
Nu beloof ik dat ik het beter beschrijf,mijn laatste was een verschrikking. ,te snel willen doen ga je van die slordigheden maken, heb je zo met zo,n reis waar je zoveel mee maakt.

Route : Danang naar Can Tho (zuiden ) ( Mekong Delta ).
Can Tho naar Ho Chi Minh city.
Ho Chi Minh city naar Mui ne
Mui Ne naar Nha trang .
Nha trang naar hanoi
Hanoi geboekt: 3 dagen sa pa ( noorden ).
Halong Bay 2 dagen.
Hanoi 2 nachten.
Ninh binh 2 nachten.
Hanoi 2 nachten.
Naar huis 9 maart.

Ho Chi Minh city : voor 1 nacht op doorreis naar Mui Ne.
Op een slaapzaal met 10 stapelbedden, had een overbuurman ,verder niemand,was goedkoop, maar daar was alles mee gezegd.
De stad vond ik niet zo bijzonder,wat rond gelopen, misschien moet je langer blijven, en de highlights bekijken,maar had ik geen tijd voor.

Volgende ochtend vroeg met sleepy bus naar Mui Ne.
Na inchecken met de fiets erop uit.
Om de weg te onthouden is niet zo moeilijk.is een hoofdweg die door mui Ne gaat, langs het strand.
Al fietsende, zag ik het bord Easy Rider en dacht laat me eens gaan informeren,wat een dag tour kost.
Binh had een voorstel, om een 3daagse trip te maken, overnachting in dalat, om vervolgens in nha trang uit te komen.
Het voordeel is , dat ik dan aardig op de route zit op weg naar hanoi.

De volgende dag, gepakt en gezakt, ongelooflijk alles achter op de bagagedrager, mijn rugzak van wel 20 KB, geen probleem.
Wat een ongelooflijk fijne manier van reizen, voel me zo intens vrij, happy.
Wat heb ik allemaal gezien?
Plantage van dragon fruit,wordt veel geëxporteerd naar China.
Normaal maar 1keer per jaar, maar met lampen erop is het wel 2 a 3 x per jaar.
Zo,n 200 ton brengen ze weg per jaar. Eerst de bloem, dan het fruit.verandering van kleur,groen,pink dan rood.
De rode duinen,zo mooi, door het water er door heen gewandeld.
Mooie vissersplaats bij mui ne,allemaal vis uitgestald, vrouwen en mannen druk in de weer, prachtig te zien.gezien hoe ze rijstvelden maken, van begin tot het einde van het proces.
Maar het bijzonderste van deze dag, was wel het bezoek aan de chicken village, vooral het mooie verhaal erbij.
Een rijke man was zo verliefd op een arme vrouw en wilde trouwen met elkaar.
Dat kon,alleen, als de vrouw de man, de familie een geschenk gaf, dat moest een dier zijn
Het zou een kip worden,maar met 9 craws i.p.v. 10.
Ze kon het niet vinden, dus gin ze naar de jungle, maar is niet meer terug gekomen.
De man was zo verliefd, dus ging haar zoeken, aldaar .
Ze zijn nooit meer teruggekomen.
Sinds die dag, is er iets veranderd, n.l. dat mensen de vrije keus hebben met wie ze willen trouwen.
Ter aandenken, ter verering, staat er een hele groot standbeeld van een kip met 9 craws (klauwen) in theater village.
In dat village wonen 500 mensen, die 3 talen spreken, waarvan hun eigen talen, tegen de Vietnamezen vietnamees.hun eigen talen zijn niet te volgen door de vietnamees, heel apart.
Onderweg heerlijke ananas , gegeten,in de hangmat,wat ligt dat lekker.

De volgende dag crazy house, oude spoorwegstation, met een andere man,vond ik minder,had daar niets mee.
Vooral na de tour wilde hij met me mee over het strand lopen.
NO wat, keep on dreaming.

Daarna nha trang, strand, mooi.heel bijzonder, boulevard staan allemaal zelfgemaakte kleurige apparaten om te fitnessen,wel grappig zie je de mensen trainen.hebben geen sportschool nodig.
Ook Chi tsi,yoga,dansen op het strand,vroeg in de ochtend.

De volgende dag op naar Hanoi.gekozen voor het vliegtuig i.v.m. tijd
Was even een gedoe, ik had geboekt, maar was wat fout gegaan.
Ander hotel, helemaal goed en vandaar uit, ga ik mijn trips doen
Heel bijzonder het vrouwemuseum gezien.
Prachtige schilderingen, vrouwen die mooie doeken maken, middels borduren, wat een ongelooflijk secuur, fijn borduurwerk,met een bepaalde techniek.
Zag later worden wereldwijd verscheept.grote schilderijen
Ook een filmpje gezien aldaar
Waren vrouwen aan het woord, hadden een ongelooflijk verhaal.
Zij werken in Hanoi, verkopen fruit en groenten etc.
Beginnen vroeg in de ochtend, gaan eerst naar de markt om spullen te halen.vervolgens met hun karretje de boer op,de straat op en verkopen maar.die vrouwen zijn getrouwd,hebben kinderen,en zijn maanden van huis.
Vrouwen komen een paar keer per jaar thuis.ze moeten dit wel doen,daar de man niet genoeg verdient
De vrouwen slapen ergens in Hanoi, voor een paar Vietnamese dongs,
Ze werken tot s,Avonds laat en dit elke dag dit maanden lang,ook in het weekend.
Vaak ook nog andere baantjes erbij.
Het gebeurt ook dat de man niet meer kan werken, daar hij ziek is.dat is echt extra zwaar.
Heel interessant om te zien wat de vrouw betekent heeft voor het land Vietnam.
Ook meegevochten, gestreden en velen dit met de dood moeten bekopen
Vele facetten van de cultuur laten ze zien.prachtig.

In het hotel verder met eigenaresse, mijn trips geregeld, dit voor mijn laatste 2 weken.
Later in de avond naar de de avond markt rondgelopen.je maakt hier van alles mee, hylarisch.ik loop zo, hoor een geschreeuw, paniek,naast me valt een jongen neer, staat vlug op,rent verder, gooit een tasje weg,mannen lopen achter hem aan,maar krijgen hem niet te pakken,vrouw met klein kind berooft.

Later meer verslag over mijn trips

Lieve groet

  • 28 Februari 2017 - 14:42

    Lenie:

    Geniet nog maar lekker je moet ten slotte alles meemaken misschien is Hanoi wel een belevenis om nooit meer te vergeten dat je daar hebt rond gelopen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronneke

Op 12 januari begin ik aan een nieuw avontuur: 2 maanden reizen door het prachtige Vietnam! Eerst zal ik in Da Nang een aantal weken als vrijwilliger aan de slag gaan in een weeshuis. Daarna doe ik verschillende gebieden en plaatsen aan, zoals Hanoi, Ha Long Bay, Hoi Ann, Sapa etc. Het is spannend maar ik heb er ontzettend veel zin in!!

Actief sinds 08 Jan. 2017
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 88990

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 10 Maart 2017

Ronneke in Vietnam

Landen bezocht: