Weekendje Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ronneke Vereijken - WaarBenJij.nu Weekendje Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Ronneke Vereijken - WaarBenJij.nu

Weekendje Hoi An

Door: Ronneke

Blijf op de hoogte en volg Ronneke

26 Januari 2017 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal.

Daar ben ik weer.
Het eerste te vermelden ik zit niet meer in de regen, af en toe wat druppeltjes. Ik dacht even dat ik in Holland zat.
Nou dat kan ik jullie zeggen, dit ben ik zat. Blijven hopen. Gelukkig vandaag zon, de fiets gepakt naar het strand van Hoi An gefietst. Jawel ik ben nu weekendje weg. Heerlijk. Nu k lekker op balkonnetje, in een super mooi hotelletje, midden in het centrum.
Ik heb een fijn mooi bed, groot
Maar ja hoor gericht op 2. Personen, chic de friemel, 2dunne ochtendjassen, 2 paar teenslippersteeds, dat heb ik weer.wat heb je het toch af en toe moeilijk als single haha.
Maar een ding is zeker, lig lekker ruim,bekijk het maar van de positieve kant.
Dus ik zit nu in Hoi An, een heel mooi plaatsje,hebben een mooi oud stadsgedeelte, vandaag doorheen gefietst ,mooie oude huizen, geweldige dingen te zien,gebouwen van UNESCO, monumentale panden, panden met een grote historische.
Alleen jammer dat het zo toeristisch is, hele groepen, veel bussen. Ga er nog wel een keer heen, vanavond of morgen. Morgenvroeg na lekker ontbijtje, weer naar het strand.

En verder morgen wat zal het brengen, deze bijzondere dag voor mij. Hieperdepiep!
Veel moois verwacht ik, morgen ga ik Joke en Jill zien, zijn hier ook in Hoi An, zijn met een groepsreis mee, zo bijzonder, heb al contact gehad, middels telefoon, ik kijk er erg naar uit met hun hier nieuwjaar en mijn verjaardag te vieren, toppie!

Voor iedereen heb ik een liedje kort, wat ik met die lieve schattige kinderen heb gezongen, komt ie.

Happy new test, happy new year to all of you.
We are singing, we are dancing!

Dat is wat ik wens voor al mijn lieve mensen om me heen, waar dan ook. Dus ik zeg Happy New Year again!.

Lekker op de fiets, met lekkere muziek via phone te luisteren.
Kom ongelooflijk mooie dingen tegen,bijvoorbeeld mooi water, rijstvelden of anderszins bij bijvoorbeeld heb ik dan het nummer golden fields van Sting, al is de kleur niet goed, maar voor mij heel fijn, zit in zo'n bepaalde sfeer, vind ik daar dan wel bij passen.
Nu thema wat zoonlief, ben zo blij dat je Spotify erop heb gezet op phone en tablet,met zoveel mooie muziek, thanks.
Musical make me feel voor,James me happy, like to dance. Who dance with me? Let,s het have a party.
Och, flauwekul, gaat een beetje moeilijk haha, in gedachten dan maar.

Ik ga nu een hapje eten,het is veel rijst, noedels, met groenten, wel lekker.
Ik vraag me alleen af, of ik over een tijd niet snak naar een patatje haha.
Hoewel ik heb hier al een hamburgertent in de straat gezien.
Wat ze hier heeeeeel lekker hebben is bananenplantages in het hotel

Ice koffie ook heerlijk, verder van alles geprobeerd, heel apart allemaal, lekker, weet alleen de benamingen niet meer echt.
Al houd ik een dagboekje bij dan nog vergeet ik dingen.

Scooters verhaal ook heel apart overal scooters geparkeerd bij winkels bijvoorbeeld, hebben ze aparte jongens bij staan, die ze dan allemaal strak tegen elkaar weten te zetten, denk in het kader van werkverschaffing haha.

Ook zie ik scooters voorbij komen, die werkelijk alles hierop mee vervoeren, zag straks zat een vrouw achterop had een enorm groot schilderij, een ander grote glasplaat, weer een ander weten bel grote pot met chrysanten, ter versiering voor het huis.dat komt dan voorbij hoop daar nog eens een foto te kunnen maken.
Werkelijk hele huisraad vervoeren ze.

Afijn een dagje hoi An, nu heb ik honger, ga wat eten, met een lekker koud biertje, als ik alcohol drink, drink ik dit hier,maar vooral veel water is het beste.

Lieve mensen tot gauw weer!

Lieve groetjes ronneke

  • 26 Januari 2017 - 14:17

    Rosa:

    Yeahhhh morgen jarig..Ik moet nog 1 week wachten. Geniet alvast van je weekend!!
    Dikke kus Rosa

  • 26 Januari 2017 - 18:00

    Franz:

    Alvast gefeliciteerd!!!!! Weer echt Ronneke hak op de tak verslag, hahaha, herken je er wel in! Groeten, Franz!

  • 26 Januari 2017 - 20:22

    Anita:

    Hey lieve Ron, alvast gefeliciteerd met je .. Verjaardag haha

  • 26 Januari 2017 - 20:27

    Anita :

    Oeps had nog meer geschreven... Foetsie dus daar komt ie nog n keer...
    Wens je n supergezellige verjaardag en n geweldig oud/nieuw TET feest!!
    Ik neem hier n borrel op je gezondheid hoor

  • 26 Januari 2017 - 22:57

    Marllies:

    Ronneke, een heel fijne verjaardag en geef Joke ook maar een vette kus

  • 27 Januari 2017 - 09:41

    Rosa:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Je maakt maar eens in je leven mee dat het ook nog eens nieuwjaar Is.
    Hoe apart is dat!! Dubbel Proost!!! Fijne dag Ronneke
    Dikke veejaardagszoen van Rosa X

  • 28 Januari 2017 - 10:08

    Dorothé:

    Ha Ronneke,

    Ik doe het nu even zo, ik had je nog gebeld gisteren voor je verjaardag (kreeg je niet te pakken) en via de app kreeg ik ook geen contact.
    Dus bij deze: Nog van harte gefeliciteerd en hoop dat je een fijne en bijzondere verjaardag hebt gehad.
    Leuk dat je Joke en Jill nog gaat zien en nog wel op je verjaardag.
    Geniet, met veel zon!!! XXXX

  • 08 Februari 2017 - 19:17

    Lenie:

    Dag Lieve Ronneke begin een beetje jaloers te worden jij die zoveel leuke en nieuwe mensen ontmoet en dan de ervaringen gewoon super maar geniet vooral van alles wat je tegen komt, wij zitten hier in echt druilerig winter weer dus veel zon snuiven daar. Veel fijne dagen daar nog.
    Alle goeds en een dikke kus
    Henk en Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronneke

Op 12 januari begin ik aan een nieuw avontuur: 2 maanden reizen door het prachtige Vietnam! Eerst zal ik in Da Nang een aantal weken als vrijwilliger aan de slag gaan in een weeshuis. Daarna doe ik verschillende gebieden en plaatsen aan, zoals Hanoi, Ha Long Bay, Hoi Ann, Sapa etc. Het is spannend maar ik heb er ontzettend veel zin in!!

Actief sinds 08 Jan. 2017
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 88991

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 10 Maart 2017

Ronneke in Vietnam

Landen bezocht: