1ste holiday week - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ronneke Vereijken - WaarBenJij.nu 1ste holiday week - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ronneke Vereijken - WaarBenJij.nu

1ste holiday week

Blijf op de hoogte en volg Ronneke

21 Februari 2017 | Vietnam, Mui Ne

Hallo lieve allemaal.
Daar ben ik weer.wat hebben we allemaal de 1ste week beleefd?.
Heb afscheid moeten nemen van mr viet,thema foto's en ,Co Hai, die zo geweldig gekookt heeft die schat.
Ook nog een soort oorkonde gekregen, dat ik vrijwilligerswerk heb gedaan,wel grappig.
Iedereen moest gewoon gaan werken,moest echt even huilen,bah toch 4weken met elkaar gezorgd, en vooral veel gelachen
Laatste avond karaoke gedaan
Co Hai de taxi gebeld om 10 uur, kon eigenlijk wel later maar had zoiets het is al moeilijk genoeg, Co Hai HD er veel moeite mee. Eerder vroeg ik haar of ze wensen had, voor iets wat ik kon sturen en zei medicijnen. Ze hebben hier niet de goede, ze. Heeft ischias de, heb gezegd dat ik voor haadr zou kijken.er is nog een andere vrouw die komt poetsen, toen ze dit hoorde begon ze ineens naar haar knie en al kreunend en steunend vroeg ze me ook om medicijnen dat ga ik niet doen.
Zo daar ben Ik weer.ik was in slaap gevallen,afgelopen nacht slecht geslapen vandaar.
Vlucht naar can Tho geen probleem maar een anderhalf uur, alleen bij het landen was iets mindere,was wat aan het schudden bij het afremmen, maar och kleinigheidje. Hou je altijd
Dan Tho, wel aardig hotel, zit zeer centraal.ik ga de dier u it zie je meteen de opbouw van de avondmarket.loop je even door zit je meteen bij de rivier,een soort parkje, met groen n bankjes, daar ontmoeten de Vietnamese elkaar komen en groot.zo had ik 2 dagen achter elkaar 2 kinderen vooral de jongste wat een scheetje, was echt mijn vriendinnetje, op op te eren.
Daar vertoefde ik veel, heerlijk in de buitenlucht s,Avonds overal lampje, een fijne sfeer.iedereen are in de weer,met van alles, een al bedrijvigheid, mooi om te zien.
Meteen maar een tochtje met klein bootje geboekt, voor de volgende dag.vroeg op om 4.30 uur, zie je de zon op komen
Geweldig mooi, wat is de Mekong Delta mooi.
Och de dag ervoor zo rondwandelen, bedacht ik me ineens, m'n uitvoeren i wee wat grijzig aan het worden, dus even maar,min nagels laten doen, kleur groen n voor weinig. Geld.ook nog gekeken wat er nog meer te zien was naar het museum gegaan, schot, vele foto's over de geschiedenis, gebruiksvoorwerpen en vele andere mooie dingen.
Afijn, liep ik weer richting hotel, hoor ineens muziek, een Meije An het zingen, daar maar eens gaan kijken.en zo kom ik de tijd zowat door en blijf. Zolang mogelijk buiten, als ik daar aan denk, dadelijk weer in ons scone Nijmegen, helemaal zin in.
Voor de volgende ochtend een slaapbus gereserveerd, voor een paar uur goed te doen, ik lig prima zo
Op naar ho Chi Minh stad
Had eens een keer iets heel goedkoops gedaan, daar het maar voor 1 nacht was.ja voor een nacht op een slaapzaal, met stapelbedden wel te doen, maar niet. Echt geweldig,maar voor 8 dollar, och ja .
Nog even de stad ingelopen, erg benauwd,niet veel sfeer.
Wel apart loop je daar zo,zie je ineens een man zitten ,die over zijn hele gezicht verbrand was en hij vroeg om geld.
Ik schrok zo, ben zo doorgelopen, anders had die wel iets gekregen, maar was zo raar,kwam er niet van.
Ook grappig,ineens zag ik een Mac, ben ik niet zovan normaal gesproken, maar na al dat rijst en noedel gedoe,is dat toch wel lekker merk ik.
Gelukkig kan ik nog niet zoveel eten, daar ik een kleine voedselvergiftiging op had gelopen nog in Da nang, wat of hoe, vraag het me niet, ik zou het niet weten.
Geniet wel. Maar soms heb ik zoiets van bah, baaldag of zo,gedachte aan thuis, sinds ik nu alleen op pad ben,toch wel momenten dat ik me alleen voel.maar dat is logisch, en hoort er ook bij,dan waardeer je het goede gezelschap, mensen om je heen des te meer, het kan niet altijd feest zijn, haha,maar dat gevoel mag er ook zijn.
Daarom via whats app vrij bellen, bij WiFi met het thuisfront, of wie dan ook, is heel fijn, want dat is het meer,je ziet zoveel leuke, gekke dingen,je kunt het met niemand delen, dat maakt het alleen reizen wat. Moeilijker,maar je hoort mij niet klagen, een geweldige rijke ervaring

Toen smorgens, weer met de slaapbus naar mui Ne, waar ik nu ben.bekend van kite surfen, maar was nu jammer genoeg niet zoveel levendigheid te bekennen, toch verkeerd seizoen gekozen.

Wat rond gefietst,wat op het strand gelegen. Morgenvroeg, om 8 uur opgehaald, achterop de motor heerlijk
Oeps mijn ogen vallen bijna dicht.dus ga nu

Lieve groetjes ronneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronneke

Op 12 januari begin ik aan een nieuw avontuur: 2 maanden reizen door het prachtige Vietnam! Eerst zal ik in Da Nang een aantal weken als vrijwilliger aan de slag gaan in een weeshuis. Daarna doe ik verschillende gebieden en plaatsen aan, zoals Hanoi, Ha Long Bay, Hoi Ann, Sapa etc. Het is spannend maar ik heb er ontzettend veel zin in!!

Actief sinds 08 Jan. 2017
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 88984

Voorgaande reizen:

12 Januari 2017 - 10 Maart 2017

Ronneke in Vietnam

Landen bezocht: